Ads 468x60px

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Για τις κλήσεις σε πειθαρχικό δασκάλων του σχολείου μας

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

76ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Κυκλώπων 6, Άνω Πετράλωνα

goneispetralonon@gmail.com


Αθήνα, 10/3/2025


Προς:

Υπουργείο Παιδείας

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α' Αθήνας

Κοιν.: 76ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας

- Διευθύντρια, Κα Σταυρούλα Χαμόδρακα

- Σύλλογος Διδασκόντων

ΣΕΠΕ Παρθενώνας

Ενωση Συλλόγων Γονέων 3ης ΔΚ Αθήνας


Στεκόμαστε στο πλευρό των δασκάλων του σχολείου μας, στους οποίους επιδόθηκε κλήση σε πειθαρχικό, επειδή ασκούν το δικαίωμά τους συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση, που έχει προκηρύξει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. Κλήσεις σε πειθαρχικά έχουν λάβει από το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας δεκάδες εκπαιδευτικοί στην περιοχή μας και έχουν σταθεί με αξιοπρέπεια και θάρρος μπροστά στην προσπάθεια εκφοβισμού τους.

Πρόκειται για νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, που αντιδρούν στον νόμο ν.4823 /21, ο οποίος προβλέπει ότι για να μονιμοποιηθούν υποχρεούνται – μετά από 10 και 15 χρόνια εργασίας ως αναπληρωτές και νεοδιόριστοι – να περάσουν από διαδικασία αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συνδέεται με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων (βλέπε «καλά» και «υποβαθμισμένα» σχολεία, Ωνάσεια, International Baccalaureate – IB) και έτσι όπως έχει θεσπιστεί από τις τελευταίες κυβερνήσεις, δεν οδηγεί στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών – μέσα σε μία μόλις διδακτική ώρα – διεξάγεται κάτω από τις εξής συνθήκες:

  • Συγχωνεύσεις τμημάτων, με «στοίβαγμα» 25+ μαθητών.

  • Κατάργηση τμημάτων ένταξης, όπως συνέβη και στο σχολείο μας.

  • Ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης.

  • Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, ή τοποθέτηση δασκάλων και καθηγητών στα μέσα της χρονιάς.

  • Ψυχολόγος στα σχολεία μόλις μια μέρα την εβδομάδα για λίγες ώρες.

  • Πλήρης απουσία κοινωνικών λειτουργών.

  • Σχολεία που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.

  • Σχολικά κτίρια παραμελημένα, ακατάλληλα ως και επικίνδυνα, που σε πολλές περιπτώσεις «καταρρέουν».

  • Διαχρονική υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και της λειτουργίας των σχολείων, πλήρης απουσία ανέγερσης νέων σχολικών μονάδων, ακόμη και σε οικόπεδα που έχουν χαρακτηριστεί για αυτό το σκοπό.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, εμείς, οι γονείς, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στηρίζουν το δημόσιο σχολείο. Οπως και εμείς, έτσι και εκείνοι, πασχίζουν καθημερινά, κόντρα σε όλα αυτά τα προβλήματα της «δημόσιας» Παιδείας.

Θεωρούμε ότι οι δάσκαλοι, που αντιστέκονται στην υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση του σχολείου, δίνουν ένα επιπλέον μάθημα στα παιδιά μας.


Το Δ.Σ.