Ads 468x60px

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

Για τις ελλείψεις σε γενική - ειδική εκπαίδευση, παράλληλη στήριξη και ολοήμερο - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΡΊΤΗ 7/10 ΣΤΙΣ 14.00 ΣΤΗΝ ΔΙ.Π.Ε. Α' ΑΘΗΝΑΣ

 Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων 3ηςΔ.Κ. Αθηνών

Σφηττίων 1&Κειριαδών, Κάτω Πετράλωνα

enosigoneon3@gmail.com

Αθήνα,5/10/2025

Για τις ελλείψεις σε γενική - ειδική εκπαίδευση και ολοήμερο

Για ακόμη μία σχολική χρονιά ως μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων 3ης Δ.Κ. παρατηρούμε την ίδια κατάσταση απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης. Αρχές Οκτώβρη, με τη β΄ φάση προσλήψεων των αναπληρωτών να έχει ολοκληρωθεί, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ακόμη υποστελεχωμένα. Οι πολλές καταγγελίες από συλλόγους γονέων αλλά και η δική μας εμπειρία από τα σχολεία των παιδιών μας μαρτυρά την αναγκαιότητα για συνδυασμένο αγώνα για τα αυτονόητα. Την πρόσληψη καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών για την πλήρη λειτουργία του σχολικού προγράμματος αλλά και του πρωινού και ολοήμερου σχολείου χωρίς προϋποθέσεις. Τη στελέχωση των σχολείων με ειδικό και βοηθητικό προσωπικό, ώστε να διασφαλιστεί η ισότιμη εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

Σε πολλά νηπιαγωγεία και δημοτικά ακόμα η πρωινή ζώνη ή το ολοήμερο πρόγραμμα υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου. Ταυτόχρονα, στα σχολεία ζητείται από τους γονείς να προσκομίσουν δικαιολογητικά εργασίας, ώστε να δικαιολογηθεί η εγγραφή τους στο ολοήμερο. Είναι προφανές ότι η εγκύκλιος που εισάγει τα κριτήρια συμμετοχής στο ολοήμερο πρόγραμμα και λειτουργεί ως κόφτης, έρχεται σε αντίθεση τόσο με τη νομοθεσία (ΦΕΚ 3838/Β/9-9-2020 και 4215/Β/10-8-2022) που προβλέπει την ελεύθερη συμμετοχή των μαθητών/τριών χωρίς κριτήρια. Όσο και με τη λογική του θεσμού του ολοήμερου σχολείου, το οποίο δεν είναι χώρος «φύλαξης» των παιδιών των εργαζόμενων γονέων αλλά συστατικό στοιχείο του προγράμματος με παιδαγωγική διάσταση και αξία.

Σε δημοτικά αλλά και σε γυμνάσια και λύκεια, οι ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη είναι πάρα πολλές. Θεωρήθηκε από την διοίκηση του υπουργείου ότι η ενίσχυση των Τμημάτων Ένταξης αρκεί. Αλλά αυτή δεν είναι η λύση. Τα Τμήματα Ένταξης έχουν αυτόνομο ρόλο και λειτουργία, διαφορετική από την παράλληλη στήριξη, και δεν μπορούν να υποκαθιστούν τον ρόλο της. Η εξίσωση ή υποκατάσταση αυτών των δύο θεσμών όχι μόνο δεν απαντά στις ανάγκες των μαθητών, αλλά δημιουργεί ένα χαοτικό πλαίσιο ύστερα και από τις ασαφείς οδηγίες που δόθηκαν. Μάλιστα η τελευταία εγκύκλιος δημιούργησε εντονότερα προβλήματα ειδικά στη δευτεροβάθμια, θεωρώντας ότι ο/η εκπαιδευτικός της ένταξης ή της παράλληλης είναι πολυεργαλείο. Το παιδαγωγικό έργο και των δύο είναι σημαντικό και δεν έχουν ως ρόλο την υποκατάσταση του εκπαιδευτικού της τάξης όταν αυτός απουσιάζει. Άλλωστε η αναφορά ότι σε κάθε σχολείο λειτουργεί ένα τμήμα ένταξης το οποίο στελεχώνεται αποκλειστικά με έως και δύο εκπαιδευτικούς σε δημοτικό και νηπιαγωγείο και έως τρεις διαφορετικών ειδικοτήτων σε γυμνάσιο και λύκειο δημιουργεί πολλά ερωτήματα.

Απαιτούμε:

Την πλήρη και άμεση κάλυψη όλων των κενών στη Γενική και την Ειδική Αγωγή.

Την άμεση λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα σχολεία για το σύνολο των μαθητών/τριών χωρίς κόφτες, άμεση απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου (Φ.Κ/115075/18-8-2025).

Συμμετέχουμε και καλούμε τα μέλη μας στην κινητοποίηση

στη ΔΙ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας την Τρίτη 7/10/25 στις 14.00.

Το Δ.Σ.