Ads 468x60px

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ


ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ 76ου & 138ου ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΥΚΛΩΠΩΝ 6, 118 52   Α. ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ – ΑΘΗΝΑ

ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Υπόψη κ. Κ. Παπαχρήστου
Τ. 210 3443605, φ. 210 3442365 [Πρωτόκολλο Τ. 210 3442814, 210 3443241]

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Υπόψη κ. Κουμέντου
Τ. 210 6450259, Φ. 210 6450298

Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Υπόψη κ. Πετρόπουλου
Τ. 210 5243835, Φ. 210 5243980, 210 5243286

Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Υπόψη κ. Καρδαμήτση
Τ. 210 3442124, φ. 210 3442365 [Πρωτόκολλο Τ. 210 3442814, 210 3443241]

76Ο & 138Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Υπόψη κ. Μάγκου & κ. Σαρρή
Τ. 210 3453415

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Τ. 210 7289600, Φ. 210 7292129


ΑΘΗΝΑ  13.12.2010


ΘΕΜΑ :   Λειτουργία προγράμματος ολοήμερου πειραματικού σχολείου.

            Με την παρούσα επιστολή τα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων θα ήθελαν να σας γνωστοποιήσουν τα εξής:
Τα σχολεία μας ήταν ενταγμένα, κατά το χρονικό διάστημα 2003-2005, στην εφαρμογή του προγράμματος «Καταπολέμηση της Σχολικής Αποτυχίας και Διαρροής με Εναλλακτικές Μορφές Μάθησης» - Πιλοτική Εφαρμογή Προγραμμάτων σε 26 Πειραματικά Ολοήμερα Σχολεία που κατήρτισε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Φ50/116/72388/Γ1/11-07-2003).
Έκτοτε λειτουργούν με βάση το συγκεκριμένο πρόγραμμα όπου είναι εμπλουτισμένο με πρόσθετα γνωστικά αντικείμενα και δραστηριότητες (θεατρική και αισθητική αγωγή, Η/Υ, μουσικό-κινητική, χορός, εικαστικά) τα οποία καλύπτουν πρωτίστως τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και επιπλέον αναδεικνύεται ο πολιτιστικός και κοινωνικός ρόλος του σχολείου.
Επιπλέον λόγω του διευρυμένου ωραρίου λειτουργίας του σχολείου δίνεται έμφαση στη Μελέτη-Προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης  ημέρας από υπεύθυνο δάσκαλο, στοχεύοντας στην ολοκλήρωση της μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο. Αυτό βοηθάει τα παιδιά να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο και παράλληλα δίνει λύση στους εργαζόμενους γονείς και ιδιαίτερα στις εργαζόμενες μητέρες.
      Τα τελευταία χρόνια όμως η έναρξη λειτουργίας του πειραματικού ολοήμερου προγράμματος καθυστερούσε περίπου 2,5 με 3 μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, λόγω αδυναμίας να διοριστούν έγκαιρα οι εκπαιδευτικοί των ειδικών μαθημάτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι δάσκαλοι αφενός να αλλάζουν από χρονιά σε χρονιά και γι αυτό να μην μπορούν να γνωρίζουν τις ιδιαίτερες παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές ανάγκες του ολοήμερου σχολείου και αφετέρου, λόγω του περιορισμένου χρόνου που έχουν μέχρι την λήξη της σχολικής χρονιάς, να μην εκτελούν με τη δέουσα αποτελεσματικότητα το εκπαιδευτικό τους έργο. Ως συνέπεια οι ευεργετικές για την κοινωνία προδιαγραφές αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος στην πράξη ακυρώνονται επί σειράς ετών.
            Τη φετινή χρονιά το Υπουργείο εφάρμοσε για πρώτη φορά σε 800 σχολεία το νέο  πρόγραμμα «Νέο σχολείο – Πρώτα ο Μαθητής» όπου οι στόχοι του είναι παράλληλοι με το πρόγραμμα που εφαρμόζεται ήδη στα σχολεία μας.
Παρόλο αυτά και φέτος, αν και έχουν περάσει 3 μήνες περίπου από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα σχολεία λειτουργούν με συμβατικό πρόγραμμα χωρίς τα πρόσθετα γνωστικά αντικείμενα και τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Αυτό έχει ως αποτελέσματα τα παιδιά, η σχολική κοινότητα και η τοπική κοινωνία να στερούνται τα ευεργετήματα του  ολοήμερου σχολικού προγράμματος, όπως αυτά έχουν θεσπιστεί βάσει νόμων και υπουργικών αποφάσεων.
Το τελευταίο διάστημα το Δ.Σ. των Συλλόγων των σχολείων μας σε μία προσπάθεια να πληροφορηθεί τους λόγους της φετινής καθυστέρησης, έχει προσπαθήσει επανειλημμένα να έρθει σε τηλεφωνική επαφή μαζί σας χωρίς μέχρι σήμερα να  καταφέρει να έχει κάποια επικοινωνία.

Α. Μετά τα παραπάνω τα Δ.Σ. των Συλλόγων ζητούν  να μας γνωστοποιήσετε:

1.  Τους λόγους της καθυστέρησης του διορισμού των εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων πληροφορικής και θεατρικής αγωγής, οι οποίοι παρουσιάστηκαν στα σχολεία μας τον μήνα Νοέμβριο και εξακολουθούν να μην έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα του σχολείου.

2. Τους λόγους για τους οποίους εξακολουθεί να μην έχουν παρουσιαστεί στα σχολεία μας εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων παραδοσιακών χορών και εικαστικών οι οποίοι αντιστοιχούν σε 36 διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα.

Β. Ζητάμε την άμεση λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος όπως ορίζεται από τον Νόμο και τις υπουργικές αποφάσεις.

Σας ενημερώνουμε ότι εφόσον δεν υπάρξει άμεση ανταπόκρισή σας και σε κάθε περίπτωση κατά την οποία θα επαναληφθούν αντίστοιχα φαινόμενα στο μέλλον θα ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμά μας και θα αναζητήσουμε ευθύνες όπου και αν αυτές αντιστοιχούν.

            Ελπίζουμε ότι θα έχουμε σύντομα την απάντηση σας, για να μπει ένα τέλος στην εκκρεμότητα που βιώνουν τα παιδιά μας, η σχολική κοινότητα και η τοπική κοινωνία.



Μετά τιμής,
ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ
ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ





Δ.  ΓΟΥΣΗΣ                                           Κ. ΜΠΕΒΕΡΑΤΟΣ


Υ.Γ. Παρακαλούμε το παρόν να πρωτοκολληθεί και να μας κοινοποιηθεί ο αριθμός πρωτοκόλλου στον τηλεφωνικό αριθμό 2103469210