Ads 468x60px

Δευτέρα, 2 Ιουνίου 2014

Επιστολή Ένωσης Γονέων για τη συγχώνευση των σχολείων

     ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Γ΄  ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ
     ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
    ΕΔΡΑ 12ο ΛΥΚΕΙΟ (ΚΕΙΡΙΑΔΩΝ & ΣΦΗΤΤΙΩΝ)                                              
                                    
                                        
                                                                                                               
                                                                                     
                                                                                                                                     Αριθ. Πρωτοκόλλου…….
                                                                                                                           Αθήνα, 30 Μαΐου 2014
ΠΡΟΣ:
Α) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
     Υπόψη: κ.κ. Κ. Αρβανιτόπουλο -Υπουργό
                      Σ. Κεδίκογλου -Υφυπουργό
                      Κ. Γκιουλέκα - Υφυπουργό

Β) ΠΕΡ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΒΑΘΜΙΑΣ &
     Β/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
     (Υπόψη κ. Δημήτρη Γκίνη)


Κύριοι,

Το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων με την παρούσα επιστολή θα ήθελε να εκφράσει την έντονη διαμαρτυρία του για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην συγχώνευση και τον υποβιβασμό των:
-76ο (12/θέσιο) / 138ο (6/θέσιο)       σε 76ο (16/θέσιο)
- 81ο (8/θέσιο ) / 82ο (8/θέσιο)         σε 81ο (14/θέσιο)
- 149ο από 8/θέσιο σε 6/θέσιο
Σχολείων Α/βάθμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή μας Παράνομα, αφού γίνεται χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση της δημοτικής αρχής, έτσι όπως ορίζει ο Νόμος 3966/2011 άρθρο 59 παρ. 15.

v     Μετά από την καθυστέρηση στην έναρξη των μαθημάτων, λόγω της μη έγκαιρης κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών και μετακινήσεων, αποσπάσεων των εκπαιδευτικών,
v     Την καθυστερημένη έναρξη των ολοήμερων λόγω των αλλαγών της τελευταίας στιγμής στον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα τα καλύπτει,
v     Την καθυστερημένη έλευση των ειδικοτήτων γιατί τα υπηρεσιακά συμβούλια άργησαν να κάνουν τις τοποθετήσεις,
v     Την καθυστερημένη πρόσληψη του βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες) λόγω μη υπογραφής των συμβάσεών τους,
v     Το υπόλοιπο βοηθητικό (κοινωφελούς εργασίας) ήρθε τον Ιανουάριο …
v     Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να  προσθέσουμε τα λάθη που σημειώθηκαν στην διανομή των βιβλίων, (σε κάποια σχολεία ήρθαν σε ακέραιο αριθμό π.χ. 40, ενώ οι μαθητές της τάξης ήταν π.χ. 46), με αποτέλεσμα να μην δοθούν σε κανένα παιδί βιβλία μέχρι να διορθωθεί το λάθος …
(Αυτά όλα τα παραπάνω αφορούν μόνο στα Δημοτικά ….. πόσο μάλλον τα προβλήματα των Γυμνασίων και Λυκείων με όλες αυτές τις αλλαγές στο Λύκειο, την τράπεζα θεμάτων κ.τ.λ.)

Και τώρα αφού τελειώνει κακήν κακώς αυτή η χρονιά αποφασίζετε και διατάζετε,  η συγχώνευση και ο υποβιβασμός των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα την επόμενη χρονιά τα παιδιά μας
να κάνουν μάθημα στοιβαγμένα σε τμήματα των 25 μαθητών, με λιγότερους δασκάλους στα ολοήμερα, χωρίς τμήματα ένταξης, ούτε τμήματα ειδικής αγωγής και με βοηθητικό προσωπικό των (200) διακοσίων ευρώ και χωρίς συμβάσεις, σε σχολεία που έχουν να συντηρηθούν τουλάχιστον μια δεκαετία … λόγω της τεράστιας μείωσης των χορηγήσεων προς τους Δήμους κ.τ.λ.

Αποτέλεσμα αυτών των συγχωνεύσεων και κυρίως των υποβιβασμών είναι:
H εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται προβληματική και η ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης ανά μαθητή να μειώνεται δραματικά.

Tα κενά των εκπαιδευτικών καλύπτονται μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και έτσι προκαλείται αρνητικό κλίμα στη σχολική κοινότητα με κύρια θύματα τα παιδιά, που στην ευαίσθητη ηλικία των 6 έως 12 ετών δεν έχουν ένα σταθερό και ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Η σχέση εκπαιδευτικού και μαθητή γίνεται απρόσωπη, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εντοπιστούν και να αντιμετωπισθούν ειδικά προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς των μαθητών και έτσι τα παιδιά να οδηγούνται στην απομόνωση ή να εκδηλώνουν παραβατικές συμπεριφορές.
Τέλος δημιουργείται αρνητική ψυχολογία στους μαθητές με την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος (συνενώσεις τμημάτων)!

Αν όλα αυτά γίνονται για λόγους οικονομίας, τότε είστε σε λάθος κατεύθυνση γιατί παίζετε κορόνα γράμματα τη μόρφωση της επόμενης γενιάς.
Αν γίνονται για λόγους «νοικοκυρέματος», τότε γιατί γίνονται τόσο βιαστικά και εν κρυπτό από την κοινωνία και τους φορείς;

Γιατί έτσι θα γνωρίζατε ότι τα παιδιά του 149ου Δημ. Σχολείου μαθητεύοντας σε ένα σχολικό κτίριο μπουντρούμι μιας άλλης εποχής και περιμένοντας εδώ και είκοσι χρόνια την  ανέγερση του νέου τους σχολείου (το οικόπεδο περιμένει!) αλλά μάλλον όχι νέο σχολείο δεν θα δούνε, αλλά βλέπουν το σημερινό σχολείο να υποβιβάζεται ( και ποιος ξέρει στο μέλλον ίσως και να καταργηθεί)…,
παρόλο που στις 21.1.2014 το Δημοτικό Συμβούλιο και στις 22.1.2014 η ΔΕΠ της Γ΄ Δημοτικής κοινότητας του Δήμου Αθηναίων έλαβαν ομόφωνη απόφαση να παραμείνει 8/θέσιο λόγω της αύξησης των μαθητών στην περιοχή των Κάτω Πετραλώνων και οι αποφάσεις αυτές έχουν κοινοποιηθεί στην Δ/ντρια α/βάθμιας εκπαίδευσης κα Χατζημανώλη).

Σταματήστε να παίρνετε αποφάσεις που απορρέουν από την γενικότερη πολιτική της λιτότητας   και πάνω από όλα έχουν στόχο τη μόρφωση και το μέλλον των παιδιών μας αποδομώντας τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου.

Αποσύρετε άμεσα την Υπουργική Απόφαση και ελάτε να συζητήσετε σοβαρά με όλους τους φορείς και όχι κρυπτόμενοι.
Γιατί τα παιδιά μας δεν είναι νούμερα λογιστικών εγγραφών
αλλά ανθρώπινες υπάρξεις με δικαίωμα στην γνώση και στην εκπαίδευση.

                                                                        Με Tιμή

                                                            ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                      Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


Δ. ΓΟΥΣΗΣ                                                                                                       Ι. ΘΕΜΕΛΗ